Värmlandsget

Voj voj sicken helg. I fredags florerade jag med schtekare på ett schtekigt schtälle. Sen stod det "dansa med transa" på kvällsagendan. Kakan var i Göteborg. Hon och hennes vän tog mig med  på dessa fredagsäventyr. Kvällen hade kunnat bli helt gratis för mig om jag inte bestämt mig för att lägga en halv förmögenhet på korv. Lämnade tom stället vi var på för att smyga iväg och snaska korv. Missade en spårvagn för att jag snaskade korv. Galet. Men jag är stolt, för jag somnade inte på spårvagnen hem! En kille satte sig bredvid mig på vagnen. Efter en liten stund frågar han "Är du okej?" förvånat svarar jag att det inte är något fel på mig. Han tittar frågande på mig och jag får förklara att mina brutalt uppspärrade ögon är ett sätt att undvika att somna.

På lördagen inledes operation Smörgås. Kakan och jag gick till Slottsparken och tittade på sälarna med Petter, pingvinerna med Arja Saijonmaa och getterna med en förståndshandikappad hundförare. Jag klappade en häst. Dessvärre finns det inga bildbevis för detta, men kakan var med och kan intyga att det är sant. Jag rörde den på örat. I skogen åt vi mackor med stekt ägg.

Hemma i min källare bäddade vi ner oss framför en film om Left Eye. Skapligt flippad tjej. Till detta delade vi på en smörgåstårta (på riktigt. Det var nästan kräkisvarning till slut.) Såg också Slumdog Millionaire. Den var otäck men bra.

Idag avslutade vi operation Smörgås med Ciabatta med mozzarella, lök och tomater nere vid vattnet. Eller. Jag avslutade operationen på egen hand för en stund sen med varma mackor.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

Jag vill ju också se en film om Left Eye. Hon var ju frän. Vad hette den?

#2 - - Lisa:

det vill du inte alls för den sög. eller rättare bestämmt; efter den tycker man inte att hon är så frän längre.

#3 - - Lisa:

det vill du inte alls för den sög. eller rättare bestämmt; efter den tycker man inte att hon är så frän längre.

#4 - - kakan:

ingen vill se filmen om left eye EGENTLIGEN. jag trodde jag ville se den, sen när vi såg den var den alldeles förskräcklig. alltså, nej. jag hatar verkligen henne nu efter den filmen.

#5 - - Rövfejan:

Jaha, så har ni båda förstört illusionen för mig, att Left Eye var frän till tusen. Fast att försöka bränna ner sin ex-pojkväns hus kanske bara låter tufft på pappret när jag tänker efter...

Upp