Det var inte jag!

Jössös amelia (skumt uttryck förresten.) Har levt rövare sen i torsdags. Fredagen kan ha varit den bästa dagen på många år. Efter en härlig sovmorgon blev det parkhäng med äggmackor. Sen lite minigolf på det. Sen kom självaste Chokladkapten PLÄP till stan. En annan som varit ute och slirat på torsdagen planerade en filmkväll i skolans lilla bio. Såg De ofrivilliga och den var ruskigt jävla bra. Kommer inte ihåg senast jag såg en film som kändes i magen. Efter filmen tänkte jag gå och hälsa på Matte som var i stan med jobbet. Traskade förbi Världens Bar och där satt ett härligt gäng och jag var fast. Det var för övrigt då mitt retroaktiva solsting kickade in. Hade inte ens beställt in första ölen men kunde inte tala sammanhängande meningar, och så hade jag en smått våldsam fejd med pappersmojängen inne på toan. Helt galet. Emma bara skrattade åt mig. Hon, jag och Marcus gick vidare till Hugo där det var någon slags temakväll. Misstänker starkt att temat var Bli skitfull av tequila. Marcus trivdes som fisken i vattnet då sommarmodet bjuder på extremt korta kläder på kvinnfolk. Så fort han såg någon i korta shorts (eller hotpants eller vad det nu heter.)  pekade han på dem och skrattade. På Hugo stod det en barnpool fylld med skitigt vatten och fulla människor. Vi stod och diskuterade hur jävla dålig idé det är att bada på krogen (det kan sluta med brutna näsor. Har jag hört.). Marcus sa att om jag badade skulle han handla vad jag ville ha på bolaget dagen efter. Jag vägrade såklart.

Sen kom Matte till Hugo. Och var inte bara full som en allika utan badsugen också. Han tjatade på mig att vi skulle ta ett dop. Jag sa att om han fick DJ´n att spela Amy Whinehouse skulle jag ställa upp. Jag trodde nämligen att de bara spelade nittiotalshits på det golvet. Men ack så fel jag hade. Jag tog av mig skor och strumpor och tågade bort på mot poolen. Matte valde att ta sitt dop som man gör i badkarlet hemma. Helt näck. Det blev en brottningsmatch utan dess like med två cirkulerande vakter och en skränig och positiv publik. Vakterna var inte helt nöjda med att Matte var näck så en av dem hämtade snällt hans kallingar. Jag körde på klassisk brottning, då man försöker få motståndaren utanför ringen (poolen), Matte körde på någon omvänd variant tror jag. Vad jag fick ut av matchen förrutom blötta kläder var ett stukat finger och massa finöl av Marcus. Det Matte fick ut av det hela är en lång historia som slutar med att han byxlös får väcka sin mamma vid fyrasnåret för att hämta sin extranyckel.

Det var så satans skoj på Hugos i fredags. Det låg en känsla av eufori i luften.

Just nu är saknaden av eufori brutalt påtaglig. Igår var jag monsterbakfull (det blev parkhäng och Hugo i lördags med.) och kollektivet har under helgen upplösts på riktigt. Satan vad vi har städat. Nu ekar rummen tomma. Men inte så länge till, på onsdag flyttar det in nytt folk här.
moget | |
#1 - - Rövfejan:

They tried to make me go to rehab but I said woo, woo, woo...

#2 - - Lisa:

HAHA. just så.

Upp