Blubb blubb

Okej. Jag råkade visst utelämna en liten moffa-riskaka-anekdot. Here it goes: Jag hade köpt riskakor som var svingoda. Tomas upptäckte dem och försökte resultatlöst lura i mig att de smakade dåligt och att jag "skulle få ont i magen" om jag åt några (han ville med andra ord ha dem för sig själv.) Han åt riskaka. Jag åt riskaka. Han åt riskaka. Jag åt riskaka osv. Efter en stund var riskakorna slut. Jag hade dock sparat en liten bit av min sista bara för att jävlas lite och tanken var att jag skulle smaska i mig den framför honom och läskas. Tji fick jag! Riskakorna var inte slut. Inte nog med att han moffade i sig en hel riskaka framför mig (han tryckte in hela riskakan i käften) han lyckades också sno min lilla bit som jag sparat. (Är du nöjd nu Tomas?) Som hämnd har jag smygrökt från hans sovrumsfönster flera gånger. Mohaha.

Om lite drygt en timme går tåget mot Norrköping, väl där kommer pappa och hämtar mig för en färd till Fimpan. Det ska bli fint att träffa la familja. Speciellt min syster.

Oh. Btw. Jag har liksom nästan två praktikplatser nu. Träffade Astrid och Marko över en soppa på Pustervik och tackade ja till praktiken. Jag är nummera teknikansvarig för Music Doc i Göteborg. På kvällen träffade jag en Nicklas. Han driver ett litet filmbolag här i Göteborg. Det var kul att prata med någon som faktiskt är verksam i filmbranschen. Han tyckte att jag skulle satsa på att bli filmfotograf för att det är ett underskott på kvinnliga filmfotografer.

Just nu har jag inte så många bekymmer. Förrutom hur fan jag ska bära mig  åt för att ta mig till tågstationen med all kamerautrustning. Hur jag ska ta mig från stationen i Norrköping och hem till boysen får bli nästa problem. Förrsten saknar jag de små liven.
moget | |
#1 - - Karin:

Grattis Lejsa! Jag kommer och hälsar på i Götelaborg, då kan vi dricka te! :D Kräm

#2 - - Lisa:

Absolut! Du kan få komma och hälsa på i min källare.

Upp