Perstorp

"Vem har lirkat in mig i en mangel?" var ungefär vad jag tänkte när klockan ringde i morse. Fröken Vildbarn har varit på festivalfest minsann. Trots att jag har somnat fyra gånger på en föreläsning, inte fick in tentan i tid*, har ätit en middag bestående av majsringar, har ögoninflamation och har seminackspärr så har jag gått omkring och smålett hela dagen. Vilken rolig helg! Från början till slut. Kan inte återberätta alla tokigheter. Det finns dock visa tokigheter som är väl värda att nämnas: tatueringsmaskin+ fulla människor= bestående men med tvivelaktiga motiv. Höijer fick tex ett gäng toppskivlingar som står i hundbajs på vaden. Och en mask som balanserar en kastrull. Och ett pongspel (som är märkligt lik två streck och en prick.). Otto vaknade upp dagen efter kvällen före väldigt nöjd över sin "I älskar Mathias" i ett hjärta på röven. Han kom tom med ihåg att han gett Kontry-Tomas fria händer med maskinen, varpå Tomas tatuerade in "I love Otttto" fast spegelvänt. Vad han däremot inte kom ihåg var att Tomas passade på att skriva Kontry på Ottos lår.


Jag och Johanna, en skitgo tjej, hade tidigare på eftermiddagen startat en liten studiecirkel. Vi skulle undersöka om det möjligen kunde vara så att man blir berusad av alkohol. När vi hörde tatueringsmaskinen från övervåningen kändes det som en bra idé att tatuera in " we gonna do what they say cant be done" på våra magar. Men vi kunde inte stava till det*. Johanna tog sitt förnuft till fånga och Tomas tog mitt förnuft till fånga. Såhär i efterhand är jag nog ganska tacksam för det. Jag vill fortfarande ha texten på magen men inte under dessa förhållanden (fylleslag på smutsig heltäckningsmatta.)


Nu ser jag knappt någonting. Kanske återkommer med någon anekdot framöver eller så återgår jag till att skriva om världsnyheter som läget i min tvättstuga och vad jag ätit till lunch.



*Således konstaterade vi i vår studie att "ja, det finns en överhängande risk/möjlighet att man blir berusad av alkohol."

moget | |
Upp