Jag- ett skämt?

Att gå till frisören är alltid ett litet äventyr för mig. Sällan kommer jag med egna idéer. Sällan säger jag nej till frisörens/frisörskans idéer. Dagens frisyrresultat slår nog alla rekord hittills (och då inräknat den gången jag som fjortonåring gick från frissan och såg ut som en tant varpå min bästa vän hade rejäla svårigheter att gå upprät pga allvarliga skrattattacker.)

Idag flinade jag hela vägen hem från frissan. Tycker nödvändigtivs inte att det är fult. Men snyggt? Njeae. Syrran kunde inte dölja sin spontana reaktion när hon såg mig: "haha! Vad ska de där strontarna vara bra för? jag kan klippa av dem om du vill." Men jag kunde liksom inte hejda min hårklipperska. Hon var så exhalterad. "Det här är SÅ du!" sa hon och klippte och klippte.

Det må verka märkligt med ett helt inlägg ang mitt hår. Det ÄR märkligt. Men jag har inget roligt att förtälja. Bara en massa gnäll. Som tex att jag blev väckt halv fyra i natt av ett gäng skitfulla människor som tyckte att det var en bra idé att stå och skrika utanför mitt rum (närmare bestämt i Tims rum). Jag ropade ett par gånger att de gärna fick dämpa sig men det var ingen som hörde. Till slut var jag som en tecknad-figur-som-det-rycker-ur-öronen-på-för-att-den-är-så-förbannad-arg. Jag bokstavligen talat skakade av ilska. Och jag vrålade, från botten av mitt väsen: Kan du ta och hålla käften för en gångs jävla skull! Och gisses så tyst det blev. Allting stannade upp. Det dröjde ett par sekunder innan jag hörde dem tassa ut försiktig ur Tims rum och viskandes leta efter sina skor i hallen.
Jag blir inte tokarg speciellt ofta. Men när jag blir det gör man bäst i att hålla sig på sin kant. Anntingen det eller beredda sig på massslakt.

I morse hittade jag en gammal tidning utanför min dörr. På den hade någon skrivt "Förlålt".
moget | |
#1 - - Bäbis:

haha det var rolig, fast jag har för mig att jag mest skrattade för du sa att jag inte fick skratta! Men sen skulle ju du va dramatisk och hoppa från vibergabron... jag skrattade ju inte mindre på grund av det!

#2 - - Lisa:

Å det kallar du vänskap? Skratta frenetiskt tills jag vill avsluta med lidande genom ett störtdyk mot asfalten? Jo, jag tackar..

Saknar dig snörpis.

#3 - - Bäbis:

hihi men du var så himla söt ju!

Saknar dig med Lisa Darling... Vi får se till att umgås mycket runt jul!

Love you

Upp