piggaste apan

I går påbörjade jag mitt ambasadörsskap för Rockparty. Manfred tog oskulden med en flyer. Sen for jag runt och satt upp lite affischer. Jag och tjepen är INTE bästa vänner så nu har jag "lånat" en nitpistol från museet.

Museet ja. Folk kommer på tre dagar innan utställningens öppning att de inte kan vara med. Samtidigt som andra tillkommer. Det är inte helt lätt att styra upp. Jag tänker "fuckit". Vad är det värsta som kan hända? Att det blir en halvtafflig utställning? Jo, förmodligen och det är ju inte så kul. Å andra sidan är det inte jordens undergång heller. De som har dykt upp är väldigt positiva och entusiastiska i alla fall.

12-13 timmarspassen i skolan börjar ta ut sin rätt, men nu är det mindre än en vecka kvar. Det är nu någon varm person ska dyka upp med päron eller kex, lägga armen om mina axlar, le lite betryggande och säga: "Det ordnar sig ska du se. Det kommer att bli bra."

moget | |
Upp