Plast på/plast av?

För ett par dagar sedan beklagade jag mig inför en fest. Festen är idag och jag ska dit. "Man har inte roligare än man gör sig!" (betyder det att jag för att säkerställa kvällens rolighetsgrad borde röka några gram finfint gräs?) Nejdå. Det handlar kanske mer om inställning. Har bestämt mig för att det kan bli ganska trevligt. Det är lätt att uppnå "ganska trevligt". Om jag får roligt är det en bra bonus.
Värdinnan för kvällen fyllde år igår. Jag och Bäbis har därför resonerat oss fram till att det kanske rör sig om en födelsedagsfest (jupp, som de akademiker vi är händer det (undantagsvis) att vi kan komma fram till en och annan slutsats efter idogt funderande.) Då vill man inte komma tomhänt inte. Men å andra sidan är det jobbigt om det inte är en födelsedagsfest och vi kommer där med paket och grejer. Det landade i alla fall på en tvågrenad orkidé och ett paket muminkex. ( Blommor får man väl alltid ta med sig till en värd eller värdinna?Kexen för att avdramatisera den ytterst vuxna blomman.) Min fråga är nu; plasten på eller plasten av? Det är ju kallt ute. Blomkraken kanske dör om vi strippar den. Men ser det inte lite tacky ut med plast på blomman som sitter i en kruka? Och ska blomman stanna i blompåsen vid överräckandet? Kanske helt enkelt gör så att Bäbis får ge blommorna så ger jag muminkexen. Fast det blir ju också fel. "Åh, seriösa bäbis som minsann vet vad man kan ge en värdinna! Tack tack och åter tack." och om mig "Jaha, typiskt en kollektivboende person att tro att det är skojigt med torra figurkex. Ska hon då aldrig växa upp?"

Det slår mig plötsligt att jag har åt helvete för mycket tid att fundera på oväsentligheter. Eller det har jag inte alls det, ligger 34 min efter i schemat. Jag tar mig tid åt oväsentligheter. Och jag bestämmer att det på något vis är lite charmigt.

God fortsättning!
moget | |
#1 - - Herr Rövfejs:

Asså, jag skrattar så att stygnen stramar. Älskar dina blogginlägg, Lisa. Keep up the good work!

#2 - - Oggo:

Haha. Bra presenttips. Min lillasyster fyller 5 år nästa helg och din kombination passar ju utmärkt! En helgardera allaroundpresent!

Upp