Mamma säger

Min mamma säger att jag inte får följa med till London om jag har burka på mig på planet. Vi får väl se.
I London ska jag leta rätt på en albinosäl. En sådan har jag velat ha länge nu. Sätta fast den i ett snörre och släpa runt på. Och så vill jag ha en indian. Och i Covent Garden ska jag hålla ett preformance på rövarspråket. Och i speakers corner ska jag vädja till britterna att skicka ett gäng missiler och några trupper som kan hjälpa till att avsätta den svenska regeringen. Jag tycker att regeringen suger. Och inte på ett bra sätt.

Min fyraåriga systerson är här i finspång. Han talade om att hans pappa är Kung, hans mamma är en prins och att jag är ett franskt troll. Där ser man.
moget | |
#1 - - ebba:

din systerson är bra. har själv inte riktigt kunnat sätta ord på vad du är för något men nu förstår jag ju att "franskt troll" är det bästa för att förklara dig!

#2 - - lisa:

Jag vet inte var han får allt ifrån. Själv kallade jag honom vid ett tillfälle för Lill-prutten. Då blev han vansinig för att han "minsann inte är någon liten prutt." Så nu heter han Stor-prutten.

Upp