Que Sera, Sera

I morse sprang jag runt strömmen. Eller, som Ogge så fint poängterade, så kan man inte springa runt en ström. Men jag flåsade över femörebron i alla fall (som går över strömmen). Efter bron hade någon satt upp en sporadisk vägbom. Det stod att de höll på att ta bort träd med hög fallrisk. Men just som jag kom till "bommen" så kom en gubbe och sa att röja-träd-gubbarna hade rast just då så jag kunde springa där i alla fall. Var inne i ett skönt flow så jag smet förbi bommen och sprang vidare. Efter en ganska kort sträcka kom jag på att deras rast kunde ju faktiskt ta slut när som helst. Jävlars vad jag sprang! Långt över min förmåga. Att springa var en mycket ovanlig start på min dag.

Delade ut en massa flyers för studentradion på lunchen. Det gick ganska bra. Mitt trevliga (läs maniska reds. anm.) leende fick de flesta förbipasserande att snällt ta emot en lapp. Sen var jag på Claes Olssons och blev ruinerad. Så pass ruinerad att jag seriöst börjat fundera på ge mig på lönsam kriminallitet (sen kan man väl kanske förmoda att de flesta former av kriminallitet på något vis är lönsam, varför skulle folk annars syssla med det?) Rån, våld och prostitution är dock uteslutet. Så, om någon har några idéer på lönsam kriminallitet som inte innefattar något utav dessa tre: hör av dig omgående!

Har spelat in en liten radioteater idag. Det kan mycket väl vara bland det sämsta jag någonsin gjort, men ack så kul. Oskar hade en briljant idé och ett färdigt manus där han slagit ihop introt till filmen The royal tenenbaum och mumindalen. Jag kommer inte ihåg introt till filmen och varken min eller Oskars taffliga försökt till att låta som mumintroll var särskilt övertygande. Om man är sugen på att höra resultatet så föreslår jag att man lyssnar på studentradion.nu (webradio) någon gång i morgon kväll. Har ingen aning om när.

Ja jävlars. En ytlig rapportering om mitt innehållsrika liv ännu en gång. På en mindre ytlig nivå kan jag meddela att tankarna i min skalle far runt som eldflugor under en het augustinatt i Arizona. Men det gör mig inget. Det får mig att känna mig levande. Jag är nöjd med situationen.
moget | |
Upp