Byt är byt och kommer aldrig igen. Lurk

Jag byte bort min fjällfilskossemössa mot fem minuters massage med fd grannen Emma. Det var helt klart värt det- mössan är grymt snygg (men inte på mig) och mina axlar har känts som sandsäckar för det ryska junior landslaget i boxning (Tada! En målande liknelse. Kanske två pluspoäng? Tre?)

Flygvapen museet var precis så tråkigt som jag hade föreställt mig. Har ingenting emot gamla maskiner, en del är ju grymt snygga. Det är mer all fakta runt omkring som för mig är totalt ointressant. Som tex flygplansbeteckningar i siffror. Eller hur många kvm stort en av utställningshallarna är. Sen ville de att vi ska komma på utställningsidéer till en Science Park där kidsen ska få lära sig om aerodynamik, flygvapnet, teknik etc. Jag säger: bespara de små liven sådant tråkigt skit. Det finns ju Internet. Förresten, varför ska ungar veta något om aerodynamik för? Lär väl knappast låta dem ta sig en tur med något av flygvapnets klenoder? Äsch. Lyssna inte på mig. Jag är bara bitter för jag mycket heller hade stannat hemma idag. Har lite funderingar på att göra en modell på hur en by ser ut efter att den blivit utsatt för luftburet artilleri (eller bomber. Eller vad det nu heter. Pang pang from above.) Det kan kidsen se på och begrunda.

Sen skulle det naturligtvis tas upp att "det vore bra" att komma på ett sätt att locka fler kvinnor till museet. För det är ju ett tekniskt museum och kvinnor "gillar i regel" inte teknik, så det vore ju bra om vi som kvinnor kunde utgå ifrån oss själva och fundera ut något fiffigt. Jag jobbar inte så. Mina idéer och produktioner har inte som utgångspunkt det faktum att jag är kvinna. (I mer eller mindre utsträckning är det mycket möjligt, för att inte säga troligt, att mina idéer och produktioner på något plan präglas av mitt sociala kön men det är tamejfan inte utgångspunkten.) Och att försöka hitta på något som lockar kvinnor är väl kanske att ta sig vatten över huvud. Tror det finns omkring 3,4 miljarder kvinnor på jorden just nu.. Å. Skulle inte ha tagit upp det nu. För jag orkar inte utveckla.
moget | |
Upp