Tant?

Kom nyss hem från Trappan. De har öppet i två och en halv timme till (för vi går över till vintertid, annars hade det bara varit en och en halv timme kvar.) Grejen är att trots att alla förutsättningar har funnits där ikväll: trevligt sällskap, alkohol, bra musik osv så har jag ingen lust. Jag har tom försökt bli full* (för det kan ju tända partygnistan) men det gick inte. Massa öl och cider. Nada. ingen lust. Svepte en drink och en öl på trappan. Nada. Jag blev bara full i magen. Vilket är synd för jag är sugen på POMMES. Samtidigt är det skönt att vara så redig att man kan bestämma sig för att gå hem istället. Faktum är att jag nog inte hade lust till att börja med. Under det gångna året** har jag festat mer än jag gjort sammantaget under mitt liv. Ja, nästan i alla fall. Kanske har jag tröttnat lite. Eller så är det en temporär "svacka". Eller så är jag trött på att hamna på samma ställen hela tiden: trappan, svea eller hugos. Skitsamma. Ska bli skönt att inte var bakfull i morgon i alla fall. För de pengar jag "sparade" in på att inte köpa en massa öl på trappan tänker jag köpa svingod bakfyllemat. (fast jag inte kommer att vara bakfull)

Förresten: jag hade ju trevligt ikväll. Först var jag på museet för glömska. Såg två filmer och drack lite vin. Störd-alex var där och drog dåliga skämt.  Sen hade Mathilda fördrink i sin nya lya. Den var fin. Toan funkar inte så man måste ta med en hink vatten och spola med. Sen var det förfest hos forsberg och salle. Det var helt ok. Snackade med en sannslöst märklig klasskamrat. Vi har inte speciellt mycket gemensamt så jag frågade var han kom ifrån. Hans svar var "Jungend". Jag blev en smula fundersam och ville att han skulle utveckla, för är inte Jungend en konst/arkitetkstil? "Jo, men jag menar: man födds på ett ställe, växer upp på ett annat och så har jag flyttat mycket också." Hur i helvete han lyckas koppla det till Jungend vet jag inte. Hej jag kommer från rockoko. Eller kanske art deco. Matte skulle definitvit komma från barock. (inte barocken. utan barock)


*Vanligtvis brukar jag inte behöva "försöka", det blir en naturlig följd av de mängder öl jag har en förmåga att sätta i mig i rask takt.
** Jag vet att det inte slut ännu.
moget | |
#1 - - Mathias Rövfejs:

Alltid en ära att få vara en del av din blogg! Hoppas att du inte har något speciellt för dig runt den 16:e för då vill jag nog att du ska komma hit och dricka lite starkt.

#2 - - ebba:

Själv kommer jag faktiskt från den pampiga stilen Rokoko! helt sjukt, men så blir det när man bott på fler än tre ställen. It's crazy I tell you!

Upp