Fruktklan

Igår hade mitt kommande kollektiv sitt första officiella boråd. Mest tid ägnades åt att komma på ett lämpligt namn till kollektivet. "Fruktklanen"- och då ge alla kollektivmedlemmar ett smeknamn efter en kroppsdel tex arm och ben. Krixknifen var länge en klar favorit, speciellt med den säregna stavningen ( Sen diskuterades det ramboknivar i över 10 minuter. Alla har haft en utom jag.) Manfred föreslog kort och gott "Frukterna" men ändrade sig sedan för han ville ha ett namn som är mera "chickt". (Bara gud vet varför det var så mycket snack om frukter.) Det var också snack om "Kenneln", "Rosengård" och "Kroppsklanen". Det var mycket snack om namn i alla fall. Men inget bra namnförslag kom upp. Däremot spikades en del andra viktiga saker:
1. Marcus kollektivnamn är ChockladKapten Pläp. (from the C to the K to the Pläp)
2. Walkie Talkies ska inhandlas och användas mycket flitigt.
3. Schablonbilder av våra kön ska pryda kaklet i köket.
4. Jag ska alltid, även utanför kollektivet, bära pannlampa när jag ska gå och kissa. (Det börjar med att grabbarna lurpassar utanför min dörr när jag ska på muggen, så skrämmer de mig hutlöst, varpå jag nästa gång har en pannlampa när jag ska på muggen för att upptäcka dem i sitt lurpass. Detta fortgår och till slut kan jag helt enkelt inte kissa utan pannalampa (som en betingelse ungefär.))
5. En av extranycklarna ska delas ut till "medeltidssnubben" som ses runt Skvallertorget.
6. När borådet ska rösta får Eva bära peruk och räkna rösterna i urnan i vardagsrummet.
7. När någon i kollektivet fyller år ska denne få lukt-pärlplattor. En pärlplatta vardera från de andra kollektivborna som de präglat med sin intima doft (gnuggat mot sitt kön.)
8. Framåt påsk ska vi baka Pittbullar.
9 En städad och proper fasad intas av samtliga kollektivmedlemmar när föräldrar eller dylikt är på besök. Alternativet är att hålla sig borta just då.

Som sagt var: en hel del viktiga saker!
moget | |
Upp