The exhibition

Idag var det grand finale; Utställningsgänget hade utställningar i det offentliga rummet. Först en lekhörna i ett parkeringshus med en uppmaning till föräldrar att "lämna era barn här". Sen en bil som busat och parkerat överallt där man inte får. Sen våra magnifika utställning, ett gult podium med gipshänder i (jippi) som fick bra kritik. Det var massa folk på holmentorget (bla Franska turister som såg ytterst fundersamma ut inför vår utställning) Lärarna vill ta våran utställning och ställa den permanent på Spetsen (en del av Campus Norrköping) och det måste väl ändå vara ett ganska bra betyg va?

Sen for vi vidare och tittade på skyltar som satts  upp vid redan befintliga verk i den offentliga miljön. Skyltarna kommenterade eller kritiserade samhället och i ett fall kristendomen. Så förbannat smart och snyggt och det bästa idag! Sen vidare till Stadsbiblioteket för att titta på en utställning om Östgötateaterns kostymförråd. Första (och kanske sista gången) jag fått se en kille med dreadlocks iförd 1700-tals kläder. Avslutningsvis gick vi till konsmuseet och tittade på en utställning om punk. Det var najs och fick mig att  minnas the good old days när jag hängde lite på Rockbageriet och tuppkamarna och spikesen duggade tätt.

Just det, passade på att ramla in på en del av utställningen "Rock and Roll" på konstmuseet. Fan va ballt det var: massa silverkuddar med helium i som for omkring, ett par riktigt snygga fotografier och sist men inte minst: ett LSD-rum! Psykadelisk rockmusik med psykadliska bilder. Det fanns en bänk därinne. Undrar om konstmuseet misstycker om jag tar med mig en kasse bärs och slår mig ner därinne en stund?

Ett ganska opersonligt inlägg idag. Ska det vara så? Jag kan tillägga att mina fötter luktar träsk, jag är hungrig som ett djur (välj djur själv, jag vet inte vilket djur som är hungrigast men man får väl förmoda att det är det djur som inte  har ätit på väldigt länge) och nu tänker jag sova middag. Igen. Alltså andra gången idag. Fast jag har bara ätit lunch idag. Så det borde heta sova lunch. Heter det sova lunch? Eller kanske sova pre-middag.
moget | |
#1 - - e:

kul att du gillade vår utställning så mycket :)

Upp