Jay Jay och Robotdansen

Ha! Igår skulle jag sitta hemma och kolla på Walk the line och äta korvstroganoff och ris. Men det blev ett mer eller mindre spontat krogbesök med Ebba istället. Vi värmde upp lite i min enkla boning med öl och cider och konversationer om horor (varför gå på gatan när man kan kontakta torskarna via internet?), syslöjdsbravader, psychoboys som stjäl underkläder osv.  Ett snabbt stop på Dalkarlen innan vi gick till trappan för att se Jay Jay. Varken jag eller Ebba hade hört honom förrut. 100 kr kostade det minsann att gå in. Fii fan. Jay Jay var inte min kopp te så att säga. Men det var jäkligt intressant att studera publiken. Helst skulle man (precis som vid blipblop) se förstående ut och nicka lite ibland. Mycket dyster musik, men vi gjorde det bästa av situtionen. Tog på oss rollen som "förståsigpåare" och analyserade musikens olika nivåer. Ebba tog till sig musiken likt en simmande delfin, medans jag uppfattade den som tyngre och därför hade lättare identifera mig i musiken om jag tänkte mig att jag var en brun säl med morrhår. Mycket marscherande var det ochså. Jättesvårt att återberätta den konversationen.
En stunds tokdansande på nedervåningen (misstänker att det håller på att bli min primära motionsform). Ebba lärde mig dansen "barn från kernolby med handen i nacken" och själv utökade jag den fantastiska robotdansen till "roboten som kissar"dansen. Mr Brat var där och Ebba var min mänskliga sköld. Nu har jag i alla fall fått det bekräftat; han är på riktigt!

Lite tokdans på övervåningen ochså sen gav vi upp. Ibland ska man sluta när man ligger på top. Jag hade riktigt kul, sådär kul man kan ha när man inte har några som helst förväntningar (för det var ju så spontant) Innan jag lämnar min redogörelse för gårdagskvällen måste jag bara tillkänna ge ett konstaterande: Jag förstår mig inte på killar som har kort hår och distinkt snedbena. Varför?! Att det oftas blir någon slags bena förstår jag. Förstår ochså att det är praktiskt för dem som har lite längre hår att fixa en bena. Men med kort hår? Ajdu berra.

I morse kom Frank Sinatra in i mitt liv igen. Han är väldigt välkommen.
kakor | |
Upp