Grottbjörn

Papi raul fyller år. Min pappa alltså. Pga att ett visst klantarsle slarvat/supit bort sin väska med värdehandlingar så kunde jag inte köpa nåt vackert till farsgubben. Så jag gick ut och plockade blommor istället, en mycket vild och vacker (läs sprettig och charmig) bukett.Sen lagade jag middag; entrecote, pommes, bearnisesås (hur i helvete ska det stavas egentligen.EGENTLIGEN?!), sallad och rödvin. Efterrätt: Jordgubbar och vaniljglass. Han fick själv äran att inhandla alla ingredigenser för pga av att ett visst klantarsle....

Vid teven, mor och far har tittat på allsång på skansen medan jag slavat i köket, kommer de in på en diskussion ang widescreentv. Min syster och svåger har en sådan. När program som inte är anpassade till widescreen ser det lite skumt ut. Pappa uttryckte det såhär" Det ser ju för fan inte naturligt ut! Folk ser ut som grottbjörnar!"

Idag har jag tassat runt i en verkstad med massa stora läskiga maskiner. Det var kul. Det morrade och gnisslade överallt och alla var klädda i blått. Förrutom jag då. Jag var viktigt och gick och höll i en bunt papper och såg ut att ha bråttom fast jag inte alls hade det. Sen hittade jag inte ut ur verkstaden. Så jag gick runt runt och fick till slut jobba ganska hårt på att se viktig ut. När jag på något vänster kommit till någon slags återvändsgränd kom det en tant (!) på cykel som visade mig vägen ut. Hur som haver. Jag vill jobba i en verkstad. Fast inte med stora maskiner, det verkar farligt. Men att stå och hänga i ett blåställ verkar ballt och bra för karaktären.

Nu är det dags för pensionärsbettan att hoppa i säng. Jag ska drömma om knark, langos och manshänder.

moget | |
Upp